Nit dels premis Bertrana

By 22 de setembre de 2018gener 29th, 2019Cap comentari, sigues el primer!

La Fundació Bertrana va viure una nit molt especial en commemorar els 50 anys del Premi Bertrana de novel·la. I és que l’any 1968 la ciutat de Girona va acollir la primera edició d’uns dels premis més prestigiosos en llengua catalana.

Es va lliurar als assistents el llibre escrit pels periodistes Pau Lanao i Miquel Torns, juntament amb un DVD recopilatori dels 50 anys d’existència del Premi Bertrana. La consellera de Cultura, Laura Borràs, va ser la representant del Govern de Catalunya en aquesta edició tan especial del primer mig segle d’existència dels premis.

La Nit dels Bertrana, presentada per la periodista Bàrbara Julbe, va tornar a tenir com a seu l’Auditori de Girona. Com és tradicional, els premis es van atorgar del més nou, el LletrA, fins al primer, el Bertrana:

• El 18è Premi LletrA a la millor experiència didàctica d’ensenyament-aprenentatge de la literatura i la lectura en català va premiar la professora Anna Riera per Llums, càmera, poesia…
  • El 24è Premi Cerverí a la millor lletra de cançó en català el va rebre la cantant Judit Neddermann per la cançó No volem més cops.
  • El 33è Premi Ramon Muntaner de literatura juvenil va ser atorgat a Jordi Folck per l’obra El noi de paper.
  • El 39è Premi Carles Rahola d’assaig va ser per a Vicenç Villatoro per l’obra Massa foc.
  • El 41è Premi Miquel de Palol de poesia va ser per a Marc Rovira Urien per l’obra Cap vespre.
  • El 51è Premi Prudenci Bertrana de novel·la va ser per a l’escriptora Maria Carme Roca per El Far.